torsdag 4 juni 2009

Raw Food Show Sweden #4 - Cashew experimentet del 1



Denna gång ska vi se om det finns något liv i Cashewnötterna från Biofood. Den här gången är de inte från Indien, utan från Vietnam. Med erfarenhet och ryktesvägen (jag kallar det för "rykte" för att man ska aldrig lita på sina leverantörer när man frågar dem om produkterna är 100% råa) kan Vietnam skala sina nötter för hand, utan upphettning.

Experimentet börjar med att blötlägga i 5 timmar och sedan skölja 1-2 gånger per dag i en vecka. Det kanske behövs längre tid, som en avocadokärna behöver.

Jag gör som rebecka från rawfood.egetforum.se och tar 10 cashewnötter som jag sköljer och 10 st som jag ställer in i kylen utan att skölja.

Skillnaden är bara att hon har nötter från GoGreen, och jag från Biofood.

Hon kunde själv inte dokumentera sitt experiment, men tack för inspirationen, kompis!

Here we go!

3 kommentarer:

  1. hur gick experimentet? lever de? nyfiken!

    SvaraRadera
  2. Tjo! Vill bara säga att jag gillar bloggen! Keep up the good work!

    SvaraRadera
  3. Tack för de glada orden Ale, och eanie; Inga glada resultat tyvärr.

    SvaraRadera