lördag 20 juni 2009

Känslor

Känslor vid uppkomst!

Har du känslan av att det plötsligt blir väldigt jobbigt när du har ökat den råa maten till 80-100%?

Kommer den psykiska påfrestningar, känslor som överväller och/eller gråt i halsen?

Har du vattenfastat i 3 dagar och på tredje morgonen känner du dig så liten, så betydelselös och allt känns så HIMLA JOBBIGT och gråten bara väller fram. Men kanske bara i 2 minuter?

Hur kändes det efteråt? Blev det plötsligt ljusare i rummet? Känner du en lättnad, du kanske inte upplevt sen du var liten, precis innan den där händelsen när alla elaka barn stod runt dig, mobbad och rädd?

Blev du lite friare?

En upplevelse jag fick bara för några veckor sen var att när jag åt 100% raw food, var mitt känsloliv väldigt stabilt. Jag jobbade och kunde känna andras tankar/känslor med kroppspråket och kemin.

Vid lägre nivåer av Raw, fick jag plötsligt stunder där jag grät i bilen, till musik som jag sjöng till. Körandes, sjungandes med gråten i höga toner.

Jag fick visioner av att dessa känslor var undanstoppade och fick chansen att komma fram med utresningen med hjälp av lungorna. Att andas med yoga eller qigong eller häftiga "HHHAAAAAaaaa-hhaaaaAAA-HHHAAAaaa"-andningar med snabba bukmuskelaturrörelser har en liknande effekt vid sjungande.

Med 100% raw var dessa känslor "förbrukade". Alltså, uppkomna och, snabbt som attan, förbrukade. Det var otroligt intensivt med känslor i början av min första övergång till raw men under de 2 åren 100% fick jag aldrig några känsloströmmar vid lyssnade av olika slags musik.

Duktiga healers kan få loss känslor väldigt effektivt och rekommenderas när känslorna inte tillåts komma fram av sig själv. Egot kan vara starkare än du tror.

Kom ihåg: "Var nöjd med vad du har NU, det skapar lycka! Vilja ha i framtiden eller vad du haft i dåtid, skapar bara olycka!"

Välkommen till din känsloresa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar