onsdag 27 maj 2009

Raw Organic Food Bar


Nypremiär för Jacob med den här sortens bar!


Igår storshoppades det i Kista Gallerian i storstockholm och gled in på en hälsokostaffär, som jag alltid gör. Jag hittade 3 stycken bars där ordet "RAW" intresserade mig.

Smakerna var "chocolatey chocolate chip", "chocolate coconut" och "cinnamon raisin" Tyvärr inte 100% raw men smaskigt värre!

Innehållsförteckning:
Cashewnötsmör, dadelmassa, agavesirap, brunt risprotein*, krossad choklad [koncentrerad rörsocker, choklasmassa, kakaosmör], quionagroddar, linsgroddar.

Alla 3 hade ungefär samma smak som upptäcker på min förvånande min. Men basen var god och slinker ner lätt.

29:- men var värt det, on the go!

5 kommentarer:

  1. Ja där ser man, jag som hade sådana problem med att välja smak. Jag tycker med att de var helt ok i smak och mättnad.

    SvaraRadera
  2. Mitt slutgiltiga beslut om vilken som var godast var ändå chokladen. Den hade mjuka chokladbitar som hade smält i solen och det var ju en glad överraskning. Jag förstår att det är svårt att välja när de var så dyra.

    SvaraRadera
  3. Kanske en fånig kommentar men cinamon är ju faktiskt kanel och inte ingefära vilket är ginger.. Kanske var orsaken till lite brist på ingefärasmak. Men hur som helst en mycket trevlig blogg jag klickat mig fram till! /S

    SvaraRadera
  4. Vær velkommen på www.rawfooddenmark.ning.com -nyt dansk forum for rå mad
    -Lene

    SvaraRadera
  5. can i have these candy as a substitute to organic food delivered products

    SvaraRadera