torsdag 16 juli 2009

Raw Till 100% - första utkastet

Hej Alla grönsaksgnagare!Jag har upptäckt att jag har en skrivtorka när det gäller att skriva på min bok. Mina planer var att skriva klar den och skicka in den till ett bokförlag men det kommer inte hända på länge som det ser ut just nu. Boken är till ca 30% färdig när det gäller innehållet. Resterande som även behöver göras är stavning, grammatik, referenser, ändring av olika uttryck som jag inte är nöjd med (som att jag pratar om mig i tredje person) och många andra skavanker. Istället för att den ska samla damm på min dator vill jag dela med mig av det jag har skrivit hittills och i gengäld skulle jag älska att få positiv och negativ kritik, tips och råd, rättningar och önskemål om framtida ämnen som ni vill ha utklarat mm.


Du kan ladda ner den här: http://rawfood.egetforum.se/board/raw-till-100-forsta-utkastet-t460.html
Ha en trevlig läsning!



Med Vänliga Hälsningar //Jacob Heitmann

9 kommentarer:

  1. Jag vill tacka så mycket för boken!!
    Jag har lärt mig sååå mycket, jag har precis gått över från vegetarisk mat till raw food och kände att det fanns information jag saknade. Fann det till en stor del i din bok. Tack för att du lade ut den!!
    Ha en bra dag! /Madeleine

    SvaraRadera
  2. Hej Jacob
    Jättebra initiativ med boken! Vi hoppas också kunna skriva nåt i framtiden. Jobbar du på fler skrivarprojekt?

    /Kire

    SvaraRadera
  3. Nej, just nu är det bara den här boken. Jag skulle jättegärna se en kokbok från er. Skriiiiiv :D

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Bra språk, koncist och det mest informativa om levande föda/raw food som jag har läst. Gör det inte längre (förutom de avsnitt som saknas). Behöver inte så mycket puts, det är rappt och lättläst, för mycket joxande i text blir ofta själlöst.

    Synpunkt 1: Jag gillar inte riktigt första rubriken, "Vad är denna 'råa veganmat'. Det låter sydsvenskt dialektalt med "denna". Vilket inte är fel i sig men blir konstigt i sammanhanget.
    Synpunkt 2: ORAC-tabellerna. De dyker upp lite här och var i hälsolitteratur. Men olika antioxidanter har olika verkan. Vitsen är inte att stirra sig blid på acaì utan på att få i sig ett brett spektra och då kanske rangordning gör mer skada än nytta?

    Bra genomgång av temperaturer och begreppsförvirring!

    Har du kontakt med förlag? Bra att samköra med ett intresserat förlag så att de inte kommer med jobbiga invändningar när allt är klart så du måste arbeta om hela kalaset.

    Lycka till och se till att få det färdigt. Dags för en modern levande föda -bibel nu när Anne Wigmores lilla bok börjar få lite väl många år på nacken.

    /Malena

    SvaraRadera
  5. HALLÅ!
    Hejja! Vore bra med en svenskanpassad bok- finns ju inte många precis.....
    Lycka till! jenny

    SvaraRadera
  6. Jag är väldigt nyfiken, men kan inte öppna winzip filer på min dator. Kanske du har den i något annat format också...

    SvaraRadera
  7. Jag lyckas inte öppna den =(

    SvaraRadera
  8. Jag ska se till att lägga upp den på någon hemsida inom kort.

    SvaraRadera